onsdag, maj 13

kl9 ringer polisen

En händelserik dag,
kl 9 ringde polisen och sa att dom ska söga ett stort tillslag på en gård utanför umeå och omhänderta alla djuren, allt från får till katter. Och så fanns där en hund som behöver akut hem. De va en jätte fin stor svart han hund 10år gammal. ja såg en flat blandning framför mig. kl14 åker jag till polis stationen i Vindeln 5 mil från stan. I garaget finns en bur med en grå liten hund som ser jätte skabbig ut och som sitter och skakar.

Han hunden var en tik. En Sotis. När jag försökte få in henne i bilen visade hon alla tänder hon kunde och högg efter mig flera gånger. Sen kom vi hem och ganska snabbt fick hon förtroende för först Moa och sen mig, hon visade för första gången att hon var riktigt glad när hon fick se katterna :) Det blev borstning och kloklippning sen såg hon ut som en annan hund. För en liten stund sen blev hon kompis med Arragon, och och jag tror att detta kommer bli toppen bra, vågade inte tro de i början när de lilla monstret skulle bita mig till varie pris. Nu är hon en social liten söt dam. :)

2 kommentarer:

  1. Såg att du behöver ett par gummistövlar... Länken är lite lång men kolla här va jag hitta åt dig!

    http://1.bp.blogspot.com/_VWOLc4qy0CI/SgBd8UfJybI/AAAAAAAAALg/TbvNv6RftBQ/s1600/t_Glacier%2B2020.jpg


    /08

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHA ja kissar på mig. du är sååå störd. saknar dig fis/ jess

    SvaraRadera