måndag, mars 28

funderingar på livet

Under senaste året har det hänt så mycke saker som gör att man får en annan syn på livet, hemska och tragiska saker som händer nära och bekanta som berör in i hjärtat och som jag tror gör mig mer tacksam över mitt eget liv och allt som händer. En 4barns mamma som är döende i cancer, par som får missfall, en kvinna vars liv förändrades totalt när läkarna gjorde en felbedömning som nu är förlamad från midjan och idag en liten flicka som bara fick vara med på jorden i 17 dagar. Livet är bra orättvist ibland och en sak man ska ha i tanken är att människor kan tas ifrån oss och hemska saker kan hända. Jag är så glad över att jag har hittat kärleken i mitt liv, över att vi fick möjligheten att bli med barn och för att min familj är friska och mår bra. Allt annat är egentligen ovesäntligt. En take dag med många tårar över andras öden och tårar av lycka och tacksamhet över det egna livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar