lördag, augusti 15

En ovanlig tågresa


Efter en 14 timmar lång tågresa är vi nu hemma hos min familj. Jag och Arragon. På tåget va de bara en annan hund å ja kände inte igen rasen förens ja hörde namnet, kaukasiska ovtjarka. Såg kallafakta om dessa farliga hundar, Kommer i håg hur stor respekt jag fick för dom, Tejen Jag åkte med berättade att de va hennes första hund och att uppfödaren bara sagt att det var den perfekta familjehunden. När hon kom hem å läste på om en lilla valpen hon fått fick hon en chock. Sen kom de fram att allt gått bra med just denna hund men att det var en bror till henne som repotaget i Kallafackta handlade om och att fem valpar ur kullen hadde fått avlivas för att de var så aggrisiva. Hon var inte alls glad i Arragon som självklart ville leka. vid ett tillfelle ute när tåget stod still ställde hon sig på bakbenen å visade käftarna åt honom. aaaaaaaaa å denna hund ska ja å min "lilla" bäbis dela kupe med i 14 timmar tänkte jag, kupén är ca 4 kvm stor. skärmade av med min stora resväska men ja kan inte påstå att jag kunda slappna av helt. Så här beskriver de rasen i Updrag granskning: "De är inte anpassade för ett liv i vårt mänskliga samhälle, de är avlade från grunden för att vakta boskap på den ryska stäppen där det inte finns några människor. De bör inte vara i vårt samhälle."

Nu är vi framme och vid liv båda två, Arragon har dock lyckats fastna i taggtråden hos min mormor närvi plockade svamp så han har fula rivmärken över hela magen och ljumsken, Ja hoppas de ser bättre ut i morgon. Har tvättat å pysslat om. Stackars Liten.

Nu ska ja hoppa ner i lillasyrrans säng å äntligen få sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar